Jysk dropper samarbejde efter 34 år
Lars Larsens Jysk-kæde skal have nyt reklamebureau efter mere end 30 års samarbejde med aarhusianske RMB/Reklamebutikken.
Reklamebutikken har de senere år haft ansvar for omkring halvdelen af de tilbudsaviser, som Jysk udsender på markederne i Europa. Den opgave overtages nu af firmaet DXP, oplyser Markedsforing.dk, der har talt med RMB’s stifter; Hans E. Møller-Hansen:
- Vi har den seneste halve snes år været i en tilbagevendende licitation, hvor kollegaer fra landets største bureauer også har budt ind. Hidtil har vi kunnet leve op til den stadig stigende konkurrence på prisen, men i år magtede vi ikke længere at matche de store danske bureauer, siger han blandt andet.
Han fortæller, at firmaet for fire år siden måtte afskedige seks medarbejdere på sit Jysk-team. Når samarbejdet med møbel- og sengetøjskæden slutter den 1. januar, ryger de sidste seks.